آیا چنین نگرشی به لحاظ عرفانی ایرادی دارد که سه عالم حقّ، عالم امر وعالم خلق وجود دارند؟

آیا چنین نگرشی به لحاظ عرفانی ایرادی دارد که سه عالم حقّ، عالم امر وعالم خلق وجود دارند.

سؤال:
آیا چنین نگرشی به لحاظ عرفانی ایرادی دارد که سه عالم حقّ، عالم امر وعالم خلق وجود دارند. عالم حقّ، يعنى ذات الهى، غيب است و درک آن براى انسان ممكن نيست. عالم امر، يعنى پيامبران الهى، واسطۀ بين خدا و خلق و خليفة الله بر روى زمين هستند و مظهر كامل اسماء و صفات الهى هستند، يعنى همان طور كه نور خورشيد در آينه منعكس مى‌شود، بدون اين كه خورشيد در آينه حلول كند، به همين ترتيب تجلى الهى در همۀ اشياء و انسانها وجود دارد و كامل‌ترين اين تجلى در پيامبران الهى است؟

پاسخ:
فرمایش شما کاملا صحیح، فقط به لحاظ اصطلاحی به مجموع موجودات مجرد، [فرشتگان) عالم امر مي‌گويند.

http://www.askdin.com/showthread.php?t=44880